Bangkok – Khao San Road - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stephanie Voorde - WaarBenJij.nu Bangkok – Khao San Road - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stephanie Voorde - WaarBenJij.nu

Bangkok – Khao San Road

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

09 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

De eerste dagen vakantie waren dus een beetje teleurstellend geweest, maar vooruit – het duurde altijd even voordat je je echt kunt ontspannen en we hadden een mooie vakantie in het vooruitzicht. Op naar twee weken Thailand. Op zondag 9 februari zijn we om 7 uur van Jakarta naar Bangkok gevlogen. We zijn om half 4 ‘s ochtends van het hostel naar het vliegveld vertrokken, omdat we nog geen tickets hadden geboekt en dit ter plaatse moesten regelen. Voor ons beide een hele nieuwe ervaring om op de bonne foi erop uit te gaan. Het kon ons eigenlijk niet zo veel schelen hoe we in Thailand zouden komen, als we maar weg konden uit Jakarta☺

We kochten de tickets op het vliegveld, wat allemaal goed ging. Er waren alleen wat problemen met de bagage. Ik had duidelijk uitgelegd dat wij met twee personen waren met ieder een koffer van 25 kg. Alles betaald en de tickets uitgeprint, komen we er achter dat ze maar één koffer heeft ingecheckt. Vervolgens konden ze dit niet veranderen. Het call centrum dat deze aanpassing dan zou moeten maken ging pas om 8:00 uur open. Wat dus betekende dat ze niks voor ons konden doen terwijl het toch echt hun fout was. We moesten maar een koffer achterlaten, of alles in de handbagage stoppen (10 kg uit de koffer in de handbagage). De enige optie die we hadden was 15 kg bij kopen aan de balie, maar dit was dan meer dan dat we zouden betalen voor 25 kg als we dit van te voren hadden ingecheckt.

Ik liet het hier echt niet bij zitten en vond dat hun het maar moesten oplossen waar heel veel tijd overheen ging. Ze bleven maar lachen en praten met elkaar (geen idee of ze ons uitlachte, want ik kon er natuurlijk niks van verstaan). Uiteindelijk heb ik geregeld dat degene die de fout had gemaakt mee betaalde aan de 15 kg bagage wat we dan extra bij moesten betalen en dat ze zorgde voor een extra tas, zodat we meer handbagage mee konden nemen. Ze zagen 18 kg door de vingers en het te veel aan handbagage ook. Al met al is het toch allemaal goed gekomen, maar het bezorgde ons zeer veel stress op de vroeg ochtend.

Maar goed, aangekomen in Thailand was het allemaal de moeite waard. Het is hier fantastisch! Op het vliegveld in Bangkok namen we een taxi naar het centrum. We hadden van te voren al wat research gedaan op internet en besloten dat we een dorm room zouden proberen voor een nacht (een kamer met meerdere personen). We lieten ons voor ‘Nappark’ afzetten in een drukke straat, twee straten naast de beruchte Khao San Road. Het ziet er prachtig uit en is verscholen achter allerlei kraampjes. Het ziet er heel ontspannen uit met veel groen, relaxt muziekje, een leuk barretje en zithoekjes voor de ingang. Binnen is het niet anders, iedereen ligt of zit ontspannen op een groot kussen op de grond midden in de ruimte en doet zijn of haar ding. Het zijn allemaal typische backpackers met wijde broeken, sandalen, dreadlocks, piercings etc. We sliepen op een acht persoonskamer, welke we deelden met drie andere meiden. De kamer en badkamer waren prachtig, wit en modern. Het enigste nadeel, de kamer was op de vierde verdieping en er was geen lift. We moesten onze koffers dus helemaal naar boven slepen. Gelukkig zijn er altijd aardige mannen die willen helpen met zo’n zware koffer. Er stonden vier stapelbedden in de kamer, welke van elkaar gescheiden konden worden door rolgordijntjes. Dit gaf toch wat privacy. Om 19:00 uur kwamen er twee Thaise dametjes alle rolgordijntjes dicht doen. Net alsof we al moesten gaan slapen.

Bangkok was voor ons een verademing vergeleken met Jakarta. In tegenstelling tot de meningen van anderen vonden wij het hier helemaal niet vies en stinken. Wij vonden het prachtig. We zaten vlakbij de Khao San Road, welbekend van The Hangover II. Veel kraampjes met souvenirs, sfeervolle eettentjes en restaurants, live muziek en een super gezellige sfeer. Overal waar je keek zag je typische Thaise eettentjes langs de weg. Eten bij zo’n eettentje langs de kant van de weg vonden wij nog iets te hoog gegrepen dus we kozen voor een gezellig, sfeervol restaurant met een grote barbecue. Hier maakte we voor het eerst kennis met het Thaise eten. We bestelden beide een curry, welke pittig, maar heerlijk was. De nacht zijn we goed doorgekomen, ondanks dat het bed kei hard was. De andere meiden waren rustig en vanaf 12 uur was iedereen stil.

Na de nodige drama en stress op het vliegveld, hebben we besloten de volgende dag een tourist office op te zoeken en de rest van onze twee weken alvast vooruit te plannen. We wilden niet nog meer stress en tegenslag hebben wat betreft vervoer en overnachtingen. De rest van de dag hebben we de stad verkent en een boottocht gemaakt met een longtailboat over de Chao Phraya. Hier hebben we mooie tempels en boeddha’s gezien.

Onze reis gaat verder naar Chiang Mai (in het noorden van Thailand), terug naar Phuket (zuiden), Koh Phi Phi, Krabi, Khao Sok en onze laatste bestemming Koh Phangan.

• 22 Februari 2014 - 14:25

Mirjam:

Ha stephanie; wat een stress allemaal he, hoop dat jullie nu kunnen genieten, maar als ik de foto' s bekijk zal dat zeker lukken.Geniet ervan xxx

• 27 Februari 2014 - 17:32

Stephanie Van De Voorde:

Ja heel veel stress haha, maar we genieten zeker:) Thanks voor je bericht! We zijn afgelopen dinsdag aangekomen in Surabaya. Meer foto's en reisverslagen volgen snel. Hoe gaat het met jullie? XXxx