Krabi – Ao Nang Beach - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Stephanie Voorde - WaarBenJij.nu Krabi – Ao Nang Beach - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Stephanie Voorde - WaarBenJij.nu

Krabi – Ao Nang Beach

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

17 Februari 2014 | Thailand, Ao Nang

Vanuit Koh Phi Phi zijn we met de boot naar Krabi gevaren. We hadden besloten om niet nog een keer zo met onze koffers over het eiland te sleuren, dus gingen we op zoek naar een “taxi”. Een mannetje die dan een karretje vooruit duwde waar onze koffers in konden liggen. Een stuk beter voor onze wielen. Alleen stom dat we geen prijs van te voren hadden afgesproken. Dus die man zette ons natuurlijk hartstikke af aan het einde van de taxirit. Maar goed dit soort dingen zijn er om van te leren en dat hebben we gedaan.

Aangekomen in de haven van Krabi moesten we nog een stukje rijden naar onze bungalows. We hadden een combi ticket voor boot en bus. Het was alleen geen bus. We zaten eigenlijk in de laadbak van de auto waarin twee lange banken in waren gemaakt met een dak er boven. De auto propte ze alleen zo vol met mensen en hun koffers dat niet iedereen kon zitten. Sommige moesten dus op de grond gaan zitten of staand achter aan de auto hangen. We werden op de hoofdweg in Krabi afgezet, wat betekende dat we nog een eindje moesten lopen. Het was ontzettend heet, maar het was gelukkig maar 5 minuten lopen. Onze bungalows zagen er prachtig uit. Net of we in de jungle zaten. De bungalow was helemaal van riet gemaakt. Dit was ’s ochtends echt prachtig wakker worden. Dat riet sluit natuurlijk niet goed af en het was allemaal door elkaar gevlochten, waardoor er super veel “lichtjes” te zien waren.

We hadden een Nederlandse buurman die tegelijkertijd met ons aan was gekomen, dus we gingen samen op pad. Het strand was nog best ver lopen, dat viel tegen. Maar het strand zelf was wederom prachtig net als alle stranden hier in Thailand. Als we helemaal naar links liepen naar de berg, zaten daar allemaal aapjes. Die woonden eigenlijk gewoon daar op het strand. Ze hadden ook al veel ervaring met toeristen, want ze waren ontzettend brutaal. De eigenaar van de bungalows had ons al gewaarschuwd dat je je fototoestel en zonnebril weg moesten stoppen, omdat ze het zo afpakken en denken dat het wat te eten is. Als ze er achter komen dat het dan geen eten is dan gooien ze het weg. De apen dronken ook gewoon uit flesjes water, sprongen op je schouder, ze waren absoluut niet bang. Ze waren zich ook nog aan het uitsloven door ‘kunstjes’ te laten zien. Ze speelden in het water alsof het een stel kleine kinderen waren, ze zaten elkaar ook heel de tijd achterna. Als je lachte naar de apen dan lachte ze terug, echt super grappig. Heel wat tijd bij die beesten rond gebracht. Ik vond het wel prima en heb op een afstandje staan kijken en wat foto’s gemaakt. Ik ben echt als de dood dat ze mij zouden buiten of krabben.

Er was een trap over de berg naar een andere strand. Echt een super, steile trap. In Oostenrijk zouden ze wel weten hoe ze die moeten maken. Hier was het een beetje gevaarlijk. Flinke wandeling over de berg, waarnaar we aankwamen op een ander strand. Dit was een soort privé strand, we moesten ook onze namen opschrijven en mochten absoluut niet bij de hotels komen. Dure hotels dus. Hier zijn we even gebleven en hebben wat gezwommen. We zagen heel veel mensen gewoon door het water terug naar Ao Nang Beach lopen, dus dit hebben wij ook gedaan. Het was namelijk eb geworden dus het was goed te doen en beter dan die wandeling over de berg heen. Daarna nog een beetje over het strand gelopen en wat gegeten bij een Thais eettentje. Het zag er niet uit, maar het eten was erg lekker en goedkoop.

’s Avonds zijn we weer met onze Nederlandse buurman naar de hoofdweg gelopen en ontmoette daar een Duitse vriend van hem die hij eerder in Chiang Mai en Koh Phi Phi was tegen gekomen. Heel toevallig dat zij hier elkaar weer zagen. We hebben wat rondgelopen en wat gedronken. Was heel erg gezellig. De eigenaar van de bungelows bood ons een boottocht aan met een barbecue bij zonsondergang, maar deze prijs vonden we nog al veel. 1500 bath voor een middag varen, snorkelen en barbecueën. Ongeveer 35 euro denk ik. We dachten wel dat we een goedkopere toer konden regelen. We wilden wel graag nog een keer gaan snorkelen. Voor de helft hebben we dezelfde toer kunnen regelen uiteindelijk. Haha echt super goed gedaan vonden wij zelf.
7 Islands tour with sunset barbecue. Klinkt fantastisch haha, maar het viel een beetje tegen voor mij. We werden opgehaald bij onze bungalows en werden in de laadbak gepropt met allemaal Maleisen en een Amerikaan. Wel heel grappig achteraf en het was ook maar een klein stukje rijden, dus het was te overzien. Aangekomen bij de longtailboat was het ook best proppen. We waren eigenlijk met twee mensen te veel. Angelique en ik moesten steeds een ander plekje vinden, want iedereen ging gedurende de rit steeds ruimer zitten. De zeven eilanden waren ook wat overdreven, want sommige eilanden hadden geen strand en waren eigenlijk gewoon een rots in de zee. De eilanden lagen super dicht bij elkaar en sommige zaten gewoon aan elkaar vast. Nja maakte allemaal niet uit. Railey beach was prachtig en ook het eiland erna.

Daarna mochten we gaan snorkelen. We gingen snorkelen vanuit de boot en dit deden we een aantal keer achter elkaar. Dus iedere keer kwam iedereen natuurlijk nat in die boot, gingen we weer varen en dan weer terug het water in om te snorkelen. Voor mij persoonlijk vond ik dat drie keer niks. Ik had het na twee keer het water in en uit daarom ook wel weer gezien. Het was koud en nat natuurlijk op die boot en ik voelde me smerig van het zeewater. De onderwater wereld was nou niet echt de moeite. Het zicht was erg troebel, waardoor het tegen viel voor mij. De barbecue na afloop was lekker, maar er was wel te weinig eten. De zonsondergang zat precies achter de berg toen we aan het eten waren. Dus je moest een stuk lopen om naast die berg te komen, waardoor we de zonsondergang hadden gemist helaas.

Terug bij onze bungalow had onze buurman heel fijn een scooter geregeld, want we hadden geen zin om dat hele stuk naar de hoofdweg weer te lopen. Hij reed ons een voor een naar de hoofdweg. Op de terugweg leek het mij wel een goed idee om met z’n 3en erop te gaan zitten. Dat lukte ook en het was echt super grappig. Het was maar vijf minuten rijden, er is niks gebeurd en het was maar voor een keer, dus geen zorgen pap☺

• 09 Maart 2014 - 17:14

Papa:

Ik maak me helemaal geen zorgen......
    Weer een hoop ervaringen opgedaan als ik dat zo lees, ook als het gaat over eerst onderhandelen en dan pas afnemen, weer een mooi verslag Steef!