Phuket Island – Patong Beach - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Stephanie Voorde - WaarBenJij.nu Phuket Island – Patong Beach - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Stephanie Voorde - WaarBenJij.nu

Phuket Island – Patong Beach

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

13 Februari 2014 | Thailand, Phuket

Aangekomen op Phuket Island. We werden opgehaald op het vliegveld door een privé chauffeur van het hostel. Wij zaten vlakbij Patong beach, 5 minuten lopen vanaf het hostel. Het hostel was simpel, maar wel schoon en we hadden airco waar we eigenlijk niet voor hadden betaald. De deuren waren alleen allemaal scheef dus er zaten overal kieren. Ik maakte daarom kennis met een salamander die als een idioot door onze kamer rende. Gelukkig wel gelijk naar de deur, dus we konden hem zo buiten laten.

Het strand was mooi, niet te druk. Het was warm, maar er stond lekker wind. De stad daarentegen was echt smerig en het stonk er zo erg. De afvoerputten zitten namelijk niet dicht met een putdeksel, maar er zit gewoon een rooster op en om de zoveel meter loop je als voetganger weer over zo’n afvoerput. Echt heel ranzig. Daarnaast werden we ook om de haverklap lastig gevallen door mannen van restaurants die een menukaart onder je neus duwde en je bijna mee naar binnen trokken. Er was een stuk straat waar allemaal dezelfde “restaurants” naast elkaar zaten. Restaurants kun je niet echt noemen, want het waren een paar plastic stoelen en tafels onder een afdak. Voor iedere restaurant stond dan een hele bak met ontzettend veel verschillende vissen en daarbij dan een mannetje met een menukaart. Er was dus een ruime keuze aan vis en daar heb ik natuurlijk ook even van geproefd. Ik heb een ontzettend grote red snapper van de barbecue gegeten en aan alleen die vis had ik dan al genoeg. Zo groot was ie.

Het nachtleven was nou ook niet echt beter. We hadden gehoord over Bangla Road. Nou houdt je hart maar vast, want wat daar rondloopt. Zonder enige schaamte. De hoeren, ladyboy’s en pingpongshows (welbekend van the Hangover) vliegen om je oren, echt verschrikkelijk. We zijn er daarom ook niet lang gebleven. Alleen even doorheen gelopen, om te zien hoe het eruit zag. Dat was al genoeg om een voorstelling te krijgen van het nachtleven in Patong Beach.

Patong beach was dus niet echt een succes. We hebben veel op het strand doorgebracht en ’s avonds wat door de stad gelopen. Maar er waren geen mooie tempels om te bekijken. Een betere optie was een scooter huren geweest, maar dit durfde ik eigenlijk niet. De rest van het eiland moet namelijk heel mooi zijn en er was ook een uitzicht punt voor de zonsondergang. Patong beach is ook iets te toeristisch, andere stranden op Phuket Island zijn wat minder toeristisch en rustiger.