Phi Phi Don - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Stephanie Voorde - WaarBenJij.nu Phi Phi Don - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Stephanie Voorde - WaarBenJij.nu

Phi Phi Don

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

15 Februari 2014 | Thailand, Phi Phi Don

Vanuit Phuket zijn we met de minivan en vervolgens met de boot naar Phi Phi Don gevaren. De Phi Phi Islands bestaan uit verschillende eilanden, waarvan er maar één bewoond is. De andere eilanden zijn welbekend van James Bond en de film the Beach. Het bewoonde eiland is klein en er rijden geen auto’s. Je wordt wel onderste boven gereden door fietsers. Je bent ook zo door het eiland gelopen. Wij zaten aan de andere kant van het eiland, ten opzichte van de pier en het was toch wel een stukje lopen met onze koffers. Dit viel tegen en ons hostel viel ook tegen. Het was zo klein. Je kon er je kont bijna niet keren, laat staan dat onze koffers er ook nog bij pasten. Er was nauwelijks ruimte om rond het bed te lopen. Nu hebben we wel achteraf gehoord dat je bijna nergens op het eiland een fatsoenlijke kamer kunt krijgen, tenzij je wat afgelegen in de bergen gaat zitten. Wat daar dan wel weer tegenover staat is dat je je koffers mee die trappen op sleept naar je kamer of bungalow toe.

Het eiland was oké, maar heel toeristisch. Je zag er bijna geen Thaise mensen. Het leek wel of het eiland over was genomen door Australische en Zweedse mensen. Overal zag er hoorde je Zweeds of Australisch in restaurants, duikscholen en cafés. Als je wilt uitgaan en veel wilt gaan stappen dan is dit wel het eiland waar je moet zijn. Veel uitgaansgelegenheden en heel gezellig als je zo je vakantie door wilt brengen.

Het strand was prachtig, alleen vanaf 16:00 uur werd het alleen eb waardoor heel de baai bijna uitdroogde. Je moest echt een heel eind lopen als je in het water wilde staan, vervolgens moest je nog verder lopen wilde je kunnen zwemmen. In het water waren ook veel rotsen en het water was heel warm omdat het in baai lag natuurlijk. Daarnaast was er ook nauwelijks wind, waardoor de temperatuur hoog op liep. Een optie was om met een longtailboat naar andere, onbewoonde eilanden te varen, maar dit zagen we niet zo zitten. We hadden gehoord dat Maya Beach (van de film The Beach) heel toeristisch is en zo ook James Bond eiland. Als je ook maar een voet op het strand zette moest je schijnbaar al 200 bath betalen. Een longtailboat huren was nou ook best prijzig, dus we hebben ons wederom weer vermaakt op het strand. Door al dat reizen waren we ook steeds uitgeput. ’s Avonds liepen we wat rond door de straatjes, waar veel winkeltjes waren en nog meer uitgaansgelegenheden. Op het strand waren iedere avond vuurshows, maar dit vonden wij helemaal niet aantrekkelijk. Je moet je een heleboel dronken mensen voorstellen die dan gaan touwtje springen, door een hoepel springen en gaan limbo dansen, waarbij zowel het springtouw, de hoepel als de limbo lat met vuur waren aangestoken. Dus genoeg ongelukken. Echt allemaal idioten. Het was wel leuk om even te kijken haha.

• 05 Maart 2014 - 12:18

Papa:

Quiz vraag: welke James bond bedoelt Stephanie hier??

• 05 Maart 2014 - 12:24

Papa:

Antwoord: The man with the golden gun, met Roger Moore en Christopher Lee (speelde ook Dracula en Saruman uit Lord of the Rings)

• 06 Maart 2014 - 17:45

Mirjam:

Ha Stephanie, zo te lezen heb je het wel naar je zin .Vind het heel leuk om jouw verhalen te lezen.Je vertelt het ook met veel gevoel voor humor .Lieve gr vanuit een stralend Sittard xxx

• 08 Maart 2014 - 06:09

Stephanie Van De Voorde:

Hoi Mirjam! Leuk om te horen dat je het zo leuk vind om te lezen:) Daardoor vind ik het ook leuk om mijn verhalen te vertellen. En ik moet het wel met humor bekijken af en toe, anders irriteer je je aan alles hier in Indonesië en ook in Thailand. Ja ik hoorde al van papa dat het zo lekker weer is in Limburg! Geniet ervan! Heel veel lieve groetjes terug xxx